Alla inlägg under juni 2009

Av Imurens Blogg - 2 juni 2009 10:38

....förstås. Förstår inte varför det hela tiden ska dyka upp saker när man försöker vara välplanerad.


Fick mail från IVF-kliniken igår, nu vill de att jag ska köra långa behandlingen denna gång. Dvs först nedtrappning och sedan upptrappning eller vad man nu ska kalla det. Då måste jag sätta igång redan nästa vecka på måndag.


Jag kommer inte hinna med allt som ska göras innan dess....få recepten som ska översättas och sedan beställas från apoteket. Det brukar ju ta flera dagar att få hem de här preparaten....Känner mig helt plötsligt jättestressad.


Dessutom vill inte kliniken längre ge mig halva priset fast inte behandlingen slutförs, dvs äggen förs inte in till livmodern igen, pga av dålig äggdelning efter befruktning. Fullt pris, dvs närmare 35 000 kr även fast allt inte görs till fullo. De säger att vid två tidigare tillfällen har inte äggen delat sig normalt efter befruktning. Det stämmer faktiskt inte, det har bara skett en gång tidigare i mars i år. Första gången de inte återinförde äggen, augusti 2008, berodde på att befruktning inte kunde ske självmant. De efterföljande gångerna har vi därför kört microinseminiering, och återförde ju faktiskt 2 ägg i december förra året. Tyvärr ingen fullbordad graviditet den gången. Så jag hoppas på att något missförstånd har uppstått.....


Hoppas i allafall på snabbt svar, och att jag kan sätta igång v 25 istället. Vi får se, vi får se.....

Av Imurens Blogg - 1 juni 2009 16:22

...och redan börjar jag oroa mig lite lätt. Denna gång ska jag verkligen försöka förbereda mig helt rätt. Inte snurra till det som jag gjort de tidigare gångerna.


Idag har jag mailat IVF-kliniken om nya recept, brukar få ganska snabb respons. Därefter ska jag översätta samtliga recept, samtidigt. Inte spara några som kanske inte behövs...vilket jag gjort tidigare.


Efter det tänkte jag beställa allt jag behöver till ett och samma apotek, i god tid, så jag slipper åka runt till tre fyra olika och hämta upp det som finns. Helt hopplös har jag varit på just den biten tidigare. Och ibland dessutom hämtat ut för lite av något, och håller på att räkna allt som ska sprutas in sjundraelva gånger...lyckats räkna fel mitt i hormonbehandlingen, räknat om och räknat rätt, räknat om igen för att säkerställa och då räknat fel...ett elände har det varit. Jag verkar inte bli riktigt klok av alla hormoner som sprutas in. Men den här gången tänker jag verkligen försöka vara väl förberedd...men vi får väl se.


Ska förhoppningsvis sätta igång om ca 14 dagar igen...hoppas hoppas hoppas...!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards