Direktlänk till inlägg 12 mars 2009

IVF på gång...

Av Imurens Blogg - 12 mars 2009 09:26

Ägguttagen igår gick alldeles utmärkt. 10 stycken totalt fick de ut, lite ont gjorde det men det var det förstås värt. Jag blev gråtmild och tårarna rann den här gången också...det är bedövningen säger dom. Sedan fick jag ligga och vila i nästan 1,5 timmar efteråt. Jätteskönt.


På lördag åker jag som sagt tillbaka igen.... och sätter in 3 ägg, eftersom jag är över 40. Tror verkligen att jag ska bli gravid den här gången...ser allt framför mig...att jag snart kommer att börja må illa...kommer börja äta konstant...brösten kommer blir stora som hus....har redan e-kupa, hur ska det gå???...svullna i kroppen...gå upp i vikt...Ja ni vet allt det där.


I går morse när jag skulle till Arlanda var det lite kaos på vägarna efter all snö. Trodde jag åkte så tidigt (kl 05: 20) att det inte skulle vara någon trafik ute, brukar vara väldigt lugnt så dags. Men icke sa nicke, när jag kom norröver fick jag ligga i 50 km/h ett tag. Kan tala om att jag höll på att missa incheckningen. Egentligen ska den stänga 30 min innan flyget avgår, men jag hade verkligen tur den här gången. Gissa om jag var stressad.


På lördag flyger jag kl 9, då kommer jag vara ute i god tid, det kan jag lova. Måste coola ner lite nu, inte stressa, så att åtminstone ett ägg fastnar ordentligt. Jag vill också önska mig själv LYCKA TiLL!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Imurens Blogg - 15 augusti 2011 20:25

Ja, vad ska jag säga....blev inget i våras heller. Jag som var så säker på att denna gång verkligen skulle bli till en liten kula på magen...Det konstiga är att jag inte ens blev riktigt ledsen när mensen kom. Det kom inga tårar alls, som man skulle ...

Av Imurens Blogg - 17 mars 2011 20:50

Det var ett tag sedan sist...har hunnit göra 3 försök till. Den senaste var precis innan jul och då sattes 3 befruktade ägg in...men tyvärr hände inget då heller.   Blev superdeprimerad, och ingenting blev roligt längre. Inte jobbet, inte pojkvän...

Av Imurens Blogg - 2 juni 2009 10:38

....förstås. Förstår inte varför det hela tiden ska dyka upp saker när man försöker vara välplanerad.   Fick mail från IVF-kliniken igår, nu vill de att jag ska köra långa behandlingen denna gång. Dvs först nedtrappning och sedan upptrappning eller v...

Av Imurens Blogg - 1 juni 2009 16:22

...och redan börjar jag oroa mig lite lätt. Denna gång ska jag verkligen försöka förbereda mig helt rätt. Inte snurra till det som jag gjort de tidigare gångerna.   Idag har jag mailat IVF-kliniken om nya recept, brukar få ganska snabb respons. Däref...

Av Imurens Blogg - 1 april 2009 21:50

...blev det denna gång heller. Det är därför jag inte skrivit på ett tag...har inte orkat...besvikelsen för stor.   10 ägg plockades som sagt ut, 9 kunde befruktas, 5 av dess började delningen, 4 av dessa fortsatte dela sig men på ett icke korrekt s...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards